måndag 28 september 2009

ROSOR...


Dagen började kanon idag...först begav jag å barnen oss hem till Tina å pajkarna på frukost, riktigt mysigt va det trots barn som tjata stup i ett, men de e väl så de ska va eller?
Efter det åkte vi hem, Nowa var dödstrött å somnade nästan me en gång...inte ville hon ju äta lunch när vi precis fått frukost:-)
Vi hann heller inte mer än innanför ytterdörren så bankade de, Peder var sugen på å hitta på något me Oliwer.
Efter Nowas vila så satt vi å gosade i fåtöljen när jag i ögonvrån ser något stort mörkt som liknade en häst utanför på grusvägen, så första tanken var: Nej, nu har dom ridit helt fel:-)
Men när jag ställer mig upp så ser jag att de e ju fasen ingen häst det är ju en STOR älg som går förbi sakta:-)
Herregud jag rusar upp å ut på trappan, får upp mobilen å tänker att jag ska ta kort på den men jag fumlar som bara den å trycker på helt fel knappar, så de blir inget kort.
Men den fortsätter ner i mamma å Bosses trädgård, sen försvinner den!
Bosses bror Bertil ligger på alla fyra och lägger sten utanför ladan precis bredvid grusvägen när han märker att något går precis bakom hälarna på han, och hans första tanke var me en häst, men när han ser att de e en STOR älg så SKITER han nästan på sig sa han:-)
Ja, det var faktiskt riktigt kul å se den så nära.
Nu så har vi varit nere i Falkenberg och hämtat en stor bukett rosor på Blomsterlandet, dom ringde nämligen idag å sa att jag vunnit en bukett för 150:- , jag var nämligen där i helgen å då hade dom roslotteri som jag deltog i, å ingen blev ju gladare än jag när dom ringde, för de e ju inte allt för ofta som man får de, man e som sagt inte så bortskämd me de:-)
Så man fick välja rosor själv å hur man ville den skulle se ut!

Kram...

1 kommentar:

Marika sa...

ååå vilken fin bukett!
Och håller med dig, snart dags för en träff! Kunde ju faktiskt ringt dig istället för att lägga en kommentar... Kram