lördag 19 september 2009

Lördag

Idag var de upp me tuppen som gällde, fotbollsmatch i Norvalla för Oliwers del, och hela familjen skulle me:-)
Men de kan ju inte bli annat än bra när det är så här underbart väder som det e idag, man blir ju glad av bara det!
Matcherna gick väl si så där, men huvudsaken e att dom tycker de e kul, dom e ju inte så gamla ännu...eller e dom kanske de, ja herre gud vad tiden springer iväg, var har alla år tagit vägen????
Marie å Alvin va me idag me, å de var ju kul, då hade ju Nowa någon å leka me under alla timmar:-)
Efter fotbollen var de bara hem å dammsuga av, hann inte ens avsluita så stod Pappa å Birgitta i hallen, dom ville lämna varsin present till Oliwer å Nowa som dom köpt på Kreta, Oliwer fick fotbollströja å shorts med Ronaldo och Nowa fick en Dolce & gabbana klänning,om jag har tur så kanske jag kan ha den som linne när hon har vuxit ur den om si sådär 2 sommrar:-) Den var riktigt läcker:-)
Självklart så bjöd jag ju på kaffe innan dom stack vidare!
Sen så har jag varit ute å sparkat lite boll me Oliwer och Nowa har kört runt me sin bobbycar, medans Stefan grejat med diverse olika grejer!
Nu så sitter jag här med ett glas rött medans Nowa bygger me Duplolego bredvid mig på golvet, Kycklingen å potatisen e i ugnen, så de blir snart mat!
Sen så ska hela familjen slå sig ner i soffan å titta på " Kung fu panda" en film som jag å Oliwer älskar men dom andra har inte sett den!

Ha de gött....Kram

Inga kommentarer: