söndag 20 september 2009

En lugn dag...





Idag så har det varit en sån där lugn å trist dag, typ inget kul som hänt alls!
Först begav jag å Nowa oss ner till mammas å Bosses äppelträd och plockade lite äpplen. Sen en liten sväng inom dom å hälsa på...Oliwer hade fullt upp me Wille, dom börjar bli stora nu som sagt!
Sen så när vi kom hem igen så skulle jag börja med lunchen, men Nowa bara lade sig på soffan å såg allmänt trött å slö ut...jag kände på hennes panna, helt skållhet och de tog nog 3 min så hade hon somnat så gott i soffan!
Vi andra åt och när Nowa väl vakna så tog jag en temp som senare visade sig vara 39 grader, så de var ju inte konstigt att hon var slö.
Vi hjälptes i alla fall åt å göra en äppelpaj och den var ju smaskens, lunchen rörde hon ju inte ens!
Sen så har vi mest myst ihop i soffan i em, och tagit ett litet bad i baljan.
Nu ska vi strax äta pannkakor och Nowa har piggnat till lite, i ren protest så låtsas hon nu att jag är Mormor och Stefan är "Dosse" och Oliwer,ja han e Cornelis:-) Tror att detta e i protest för att hon inte får vara ute å kunna tippa bort på tårna till Mormor å Dosse:-) Här kommer lite bilder från gårdagen i Norvalla:-)

Inga kommentarer: