fredag 4 december 2009

Fredag..


I dag är första dagen man känner sig lite piggare, har ju haft världebs förkylning, jag å barnen men nu börjar man se att den e på väg å vända!
Har varit iväg å handlat lite idag, bla. en riktigt stor å fin lykta som jag har i hallen...var först inne på å köpa en vit, men frågade Stefan vad han tyckte å då sa han svart, så svart fick de bli, å de e jag nog gla för!
Nu i em har jag gjort storkok, blev 3 olika sorters soppa: Tacosoppa, Thaisoppa och Fisk- och skaldjurssoppa...Dessa mixade jag sedan så dom blev helt släta och sen frös jag in dom i 2 dl port, det blev 32 port...ska jag nog klara mig på ett tag efter op, känns skönt å ha förberett lite för när jag kommer hem vet jag ju inte hur jag kommer må och hur mkt jag kommer att orka!
Efter jag gjort detta bjöd vi mamma å Bosse på kaffe å fika.
Nu ska jag strax åka iväg å hämta Oliwer på discot, som vi kom på var ikväll, å då var kl 16.59...han kom bara 15 min för sent:-)
Här kommer en liten bild på en av mina favoritlyktor som jag har på väggen...lägg speciellt märke till mönstret som blir på väggar å även i taket:-)

Inga kommentarer: