torsdag 10 december 2009

Äntligen gjort...

I går morse fick jag först duscha å sen tog dom prover å satte dropp, och sen vid halv 10 ca kom dom å hämta mig å körde upp mig, först fick jag träffa min narkosläkare, Lena hette hon, jättetrevlig. Sen kom Ashok Gadré, en av kirurgerna som skulle op mig, helt underbar läkare även han. Vid 10 fick jag gå till toaletten och sen promenerade vi in till opsalen,
Fick lägga mig på op bordet och sen så började dom sätta på mig sladdar och andra grejer, vet inte hur många dom var men mycket folk var de, å alla presenterade sig å var så mysiga...men fråga mig inte vad dom hette.
Rätt som det är säger dom sov gott.
När jag vaknar till så tror jag att ngn säger till mig å gå över till den andra sängen, men detta minns jag inte mycket av.
Sen minns jag att jag skjussades bort till uppvak, å där jag även tror att den ena tjejen jag träffade härom dagen låg, alltså hon som op innan mig samma dag. Men där var ett skynke i mellan så jag e inte 100.
Är inte helt säker på vad kl var när jag kom till uppvak, men kanske halv tolv eller ngt.
Sen var jag uppe på toaletten ett antal ggr och försökte kissa, sköterskorna tyckte jag var helt otrolig, så himla pigg!
Men tyvärr kunde jag inte kissa utan vid halv 5 fick dom tappa mig på urin, och sen skulle jag få komma till avd.
Stefan hade ringt 2 ggr tidigare med då var jag såååå trött så jag orka inte prata, blir ju det efter narkosen. Men nu kunde jag ta luren, han skulle komma till avd vid 18.
Jag kom inte ner till avd förrän strax efter 18, å då satt han på rummet å vänta!
Sen var det provtagningar m.m hela tiden å jag klara även av å kissa igen, skönt.
I natt har jag inte sovit så hemskt bra, för min rumskamrat ville ju ha fönstret öppet, å jag har frusit så, är lite rädd för man ska åka på lunginflammation, eftersom jag var rosslig redan innan op, å lunginflammation kan man ju få i samband med op.
Men vi får hålla tummarna, de ska säkert gå bra!
Fick nyss besök på rummet utav en tjej som heter Karro å hennes mamma, träffade karro på forumet Viktop, så jag visste att hon op dagen innan mig. och hennes mamma träffa jag i förrgår, hon op i mån å honmådde kanon idag. Karro sa att den värsta dagen var igår för henne, å idag mår hon mkt bättre. Jag är ju väldigt öm i magen, så förhoppningsvis blir de bättre i morgon.
Kirurgen Ashok Gadré var uppe innan å prata med mig, han sa att allt gått jättebra.
Nu ska jag upp å gå lite....vi hörs!

Kram...

2 kommentarer:

Marika sa...

Hoppas du mår bättre snart!! Kram Marika

Lillasyrran frida sa...

va duktig du har varit gumman :) Hoppas vi ses snart! :)