tisdag 12 augusti 2008

Nu kör vi igång.....

Ja, då var dagen kommen då mitt nya liv börjar!
Jag var inne på Enjoy igår och vägde mig...sa ju först att jag inte ville veta vad jag vägde,sen frågade jag Maria hur mycket vågen håller för:-)och att det kommer stå ERROR....men hon fick övertalat mig att jag ändå skulle kolla för det ökar motivationen att gå ner....så de gjorde jag!
Tror faktiskt aldrig att jag vägt så mkt som jag gör nu....tänk vad ni e nyfikna på att få veta vad jag väger, men jag kommer inte att säga det förrän jag nått mitt mål!
Så om ni vill veta....peppa å stötta mig hela vägen till målet :-)

Ja, nu sitter jag här med min vattenflaska, det är ju det som är svårt me...att få i sig allt vattnet som man behöver, jag menar 3-5 liter det är 5 l mer än vad jag brukar få i mig varje dag:-)Men jag vet ju att man vänjer sig vid det med efter ett tag!
Ska bli väldigt spännande att se på tisdag vad vågen visar...jag ska göra allt jag kan för att den ska visa mindre än vad den gjorde igår!
Så nu håller vi ALLA tummar vi har..............................:-)

4 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Lycka till! Kram Petronella

Anonym sa...

Lycka till med ditt mål. Har ett eget mål som jag nu ligger 4 Kg ifrån och har tappat sen i maj 10Kg.
Bra med promenader som sedan kanske kan utökas till joggingturer eller cykelturer.

Kör hårt =)

/Peter

Ursula Andersson sa...

Fast jag har läst att man inte ska dricka så himla mycket när man är tjej, för det kan leda till inkontinens ... Själv är jag urdålig på att dricka; känner inte ens att jag är törstig förutom när jag tränar. Jag vill också gå ner några kilo efter att vi fick vårt femte barn för ett år sedan, men jag hoppas att det blir enklare framåt vintern (inte lika många anledningar att äta och dricka gott då)! Lycka till med träningen! (Vi ska bygga ett Höner nu i höst. Spännande!)

Frida sa...

Jag håller tummarna stenhårt för dig! Jag hade gärna oxå börjat med det memn jag tror inte jag klarar det.. det värsta är väl att jag typ spyr av att smaka på en sån där dryck... hade jag tyckt om det hade jag inte tvekat en sekund på att hänga på dig!
Grattis till husbygget föresten!Jenny berättade igår! Underbart att få nåt eget snart, och jag lovar, tiden går fort! Hör av er om ni behöver några ideer inför bygget! =) Kram Frida