tisdag 26 januari 2010

-25 kg

Kom precis på att jag inte skrivit här på några dagar.
I fredags var jag på farfars begravning, det va riktigt jobbigt men som sagt det är något vi alla måste gå igenom, det är så livet är, vi föds å vi dör...det är de enda vi vet säkert när det gäller meningen med livet, resten har vi alla delade meningar om, eller hur....oj då, jag lät ju nästan lite religös där:-):-)
På kvällen var Frida här å åt tacos me oss å sen blev det fredagsmys i soffan framför let´s dance.
På lördagen blev de mest lugnt, jag å Kim var ute å gick å sen kaffe hemma hos oss.
På kvällen så lyxade jag till de lite med en drink å 5 godisar, tänk att man kan bli så nöjd efter det, alltså att man absolut inte vill ha mer, helt otrolig känsla.'
Det bästa av allt i helgen var på söndagsmorgonen, ställde mig på vågen, å vad visade den: Jo den visade - 25 kg.....JIPPI,TJOHOO.....va gla jag blev, hade nått mitt första delmål, trots lyxet på lördagskvällen, men jag tror inte på de där å förbjuda sig helt mot massa gott, utan man ska kunna unna sig det utan att de känns konstigt, för det är ju trots ett normalt liv jag vill ha å då inte med en massa saker som e förbjudna, men allt i liten mängd:-)
Mitt andra delmål har jag satt upp som -30 kg, så vi får se när den dagen kommer:-) På kvällen var vi på Ranelid hemma hos Berit å Nisse, alltid lika trevligt å träffa dom. Dom hade dukat upp med Smörgåstårta å semla till kaffet, himla gott var det, Nisse e en riktig mästerkock.
Igår var jag, Stefan och Nowa ute på långpromenad igen, här var ju ljust så länge så när vi gick tänkte vi ju inte på reflexvästarna...utan kom på det efter typ halvväg, de var bara å gå på så snabbt som möjligt för att de inte skulle hinna bli mörkt, för här ute på landet finns ju inga gatlampor....men de han mörkna en del sista biten, men i fortsättningen blir de till å ha väst liggandes i vagnen, kanske pannlampan me:-)

3 kommentarer:

Malin sa...

underbart med viktnedgång! Grattis! Har själv med LCHF lyckats gå ner ca 18 kg o är ganska nöjd med det faktiskt. Fast enligt BMI borde jag gå ned 10 kg till men det är ändå Skönt! stt vara av med dom + kg som är borta!

Skräddardotter sa...

Grattis till viktminskningen o kämpa på !

Anna sa...

GRATTIS så underbart, själv har jag stått stilla nu i två veckor och börjar snart misströsta. Kram Anna