torsdag 1 oktober 2009

Baka...




Ja, idag så har vi bakat, å de e ju kul!
Först så fick vi bege oss till affären å handla lite ingredienser som fattades, men sen så satte vi igång med bakningen, för idag var de ju dags å göra en kaka av smeten Herman:-)
Nowa var inte sen me å hjälpa sin mamma, å duktig var hon minsann också!
Det blev en stor kaka, men den är säkert god!
Sen så gick vi ner i mammas trädgård och plockade äpplen, dom e riktigt goda nu!
Mamma bjöd på kaffe å Nowa fick sitta me Bosse vid datan å kolla på hästar och andra djur, de e ett måste när vi är där.
Efter det fortsatte vi hem igen och åt pannkakor till lunch innan de var dags å lämna Nowa på dagis!
Hem igen, satte igång å gjorde kakorna till personalmötet...blev kanon...tror jag i alla fall!
Nu e jag nyduschad och sitter här å bloggar, snart så ska jag iväg på mötet!
Förresten har väl inte berättat att jag satt på akuten i 2 1/2 timme igår, misstänkte att jag hade halsfluss å ev. öroninflammation, och mycket riktigt så var de halsfluss å början till öroninflammation, så nu e de penicillin som gäller.
Ha de gött så hörs vi i morgon...

Inga kommentarer: