tisdag 12 oktober 2010

ÄNTLIGEN tillbaka....

Har äntligen fått tillbaka vår dator, så nu kan jag fortsätta blogga:-) Bla.
Sista veckan som varit har jag varit på akutan 2 ggr, fattar ni??? 2 ggr på 1 vecka, de e inte normalt.
I Torsdags när jag kom till jobbet ringde Oliwer å grät i telefonen, han hade nämligen ramlat på gympan å
armen hade fått sig en rejäl smäll. Jag ringde Stefan på jobbet å sa att han måste sluta tidigare å åka hem, vilket han gjorde, men sen var han ju tvungen å åka till Laholm på utb, så pappa kom å passade barnen å blev sedan avbytt av Hanna å Marcus.
Vid 19.40 ca ringer Oliwer till jobbet å gråtar å då har han fått ondare och armen är svullen, som tur är har allt flytit på bra på jobbet så det funkar att jag sticker hem och åker in med honom till akuten.
När vi väl kommer in så får vi ju vänta en stund och blir sedan uppskickade till röntgen, det visar sig att det inte är ngt brutet utan antagligen en rejäl stukning, så vi åker hem sent på kvällen igen.
Nästa besök på akuten blev igår kväll, Nowa har nämligen knappt ätit någonting sen i torsdags och klagat över magsmärtor, och nu i helgen hade hon 40 graders feber från å till, vilket vi tyckte var märkligt.
Men så igår när vi skulle äta kvällsmat så klagade hon väldigt mycket å gick sen fram å tillbaka här hemma å grät för att hon hade så ont, till slut gick hon å lade sig på sin säng å somnade, vaknade sedan vid 20 med riktigt jobbiga magplågor, hon var helt hysterisk. Stefan var ju även denna kväll i väg, denna gång på övning. Och eftersom Oliwer precis vaknat å jag kom på att jag inte hade ngn bil så fick jag ringa till mamma å Bosse som fick komma hit med deras bil å stanna här hos Oliwer tills Stefan kommit hem.
Hon hade så fruktansvärt ont i bilen in till stan så det kändes som den lilla bilresan in tog evigheter, men väl inne så fick jag bära in henne å vi hann knappt landa på stolen förrän vi fick komma in, så dom tog en himla massa prover, sänkan var hög och dom misstänkte att det var blindtarmen...blev väldigt bra omhändertagna och Nowa var sååååå duktig, dom stack henne i 4 fingrar å tömde dom på allt blod hon hade...men hon var så tålig denna lilla däga.
Pratade ett tag om att vi skulle få vara kvar för observation men efter att ha fått svar på det viktigaste, vilket var att dom kunde utesluta blindtarmen så fick vi åka hem, men skulle det bli värre så måste vi åka in, så vi begav oss hemåt vid strax innan 00.30 tror jag uret visade....Så nu vill jag inte till akutan mer på ett bra tag TACK.
Det e lite av vad som hänt sista tiden....Lite action finns det i livet här på Tomossen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch då! Hoppas hon mår bättre nu och att ni får fortsätta vara hemma på kvällaran framöver.. ;) kram kram Frida