måndag 23 augusti 2010

Skola,dagis å tillbaka på jobbet...

Ja nu var semestern slut, känns inte så bra...vart tog alla mina 4 veckor vägen??
Oliwer har precis åkt till skolan, fick ju skolskjuts till honom även i år å även om avståndet var för kort...men efter mycket tjat å min charm så var de till slut inte så svårt å få igenom det:-):-)
Visst de går väl an å inte ha skolskjuts på sommaren å våren men när det börjar bli mörkt så är det inte så himla kul å cykla när det inte finns gatubelysning, och dom flesta vet ju hur trafiken är på långåsvägen...En Låååååååång raka gör ju att bilarna inte saktar ner precis...
Nowa sover fortfarande, hon känner nog på sig att hon ska till dagis å att hon behöver samla krafter, idag blir de inskolning på nya avdelningen Myggan, jag vet redan nu att det inte blir några problem å antagligen kommer jag bara vara i vägen så jag blir nog inte så långvarig där borta idag...det vill ju till att de går bra, för i morgon jobbar jag ju 7.30-16, så då har hon inget val.
Jag börjar inte förän 17 idag, en mjukstart....men det ska faktiskt bli riktigt kul å börja jobba igen, det är liksom lite skönt med vanliga rutiner om man säger så.
Till helgen måste jag in till stan å inhandla lite bebiskläder, både Cecilia å Monica har fått varsin pojk på samma dag å allt...Å min lilla Kim går ju i väntans tider, nu är det bara 2 veckor kvar...jag längtar tills jag får snutta på h*n, Nowa har redan bestämt att det blir en flicka å att hon ska heta Malin, fråga mig inte var hon fått det ifrån, hon ska även hjälpa bebisen å komma ut...För någon månad sen frågade nämligen Nowa Kim när bebisen ska komma ut och hur man ska få ut den, å då svarade Km att det får doktorn hjälpa Kim med...Nowa tittade lite på Kims mage å säger sedan: Men jag kan ju leka doktor ju...:-) Tror inte alls att du vill det då Nowa, e inte riktigt så lätt som du tror:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli kul att få dig tillbaka! =) Grattis till ditt delmål, du är grym! Kram Frida

Carro sa...

Hej!!

Ser att ni har byggt ett Älvsbyhus.. vi går också i dem tankarna... tycker du att det är en bra husfabrikant?