onsdag 4 januari 2012

Pyssel...

Jag å Nowa sitter här hemma å pysslar, Oliwer cyklade till fritidsgården och Stefan är på brandstationen och tvättar bilen, den såg hemsk ut så var verkligen i behov av det, något som mer ser hemskt ut är mina fönster igen, helt otroligt att det kan bli så efter "lite" blåst...Hihi
Men nu tänker jag inte putsa dom, är ju inte ens 2 veckor sen det gjordes!
När det gäller sjukdomarna så har ju Stefan och Oliwer inte varit sjuka sen nyårsafton å själv så hade jag ont i magen i mån men var nog ingen magsjuka trots allt, mer troligt att det berodde på penicillinet för halsflussen...min mage får nog en chock, ska ha i sig 8 tabl om dagen å då även febernedsättande så det blev la en 10 st i helgen ca.
3 tabl kåvepenin, 2 Niferex (järntabl. pga. mitt låga blodvärde) 1 behepan (B12), 1 Folacin(folsyra) och 1 dulcivit comp( multivitamin)...dom 3 sistnämnda ska jag äta livet ut, pga. att min kropp inte kan tillgodose å ta upp dom ämnena i kosten efter att jag gjort min Gastric bypass. Så att min mage var lite som den var kan ju mycket väl bero på alla tabl...!!
Nowa däremot, hon har då inte åkt på någonting...så hoppas det fortsätter så!
Men här går VÄDIGT mycket skit i samhället nu...så var är VINTERN????
Vill ha minusgrader å skimrande vit snö NU så att alla bakterier dör ut, för som det är nu så kan man inte skydda sig från någonting, man åker på det hur man än gör!!

Ha de gött....

Inga kommentarer: